بایدها و نبایدهای ارتباط موفق با مشتری

امروزه موفقیت در کسب وکارها و برندهای مختلف در رضایت داشتن مشتری است. بازار یاب‌های  حرفه‌ای و واحدهای فروش باید یک ارتباط دوطرفه با مشتری برقرار کنند و آن را بتوانند مدیریت کنند. تیم‌های فروش از طریق کانال‌های  مختلف و به روز برای ارتباط با مشتری نظیر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید باید به آنها نشان دهید که برای شما بسیار مهم هستند و به آنها اهمیت می‌دهید و نوع صحبت کردن و ارتباطی که با مشتری برقرار می‌کنید به جذب آنها بسیار کمک می‌کند. در این مقاله به چند نکته در مورد بایدها و نبایدهای ارتباط موفق با مشتری را بیان کرده‌ایم.

 

اعتماد

معمولا فروش بر پایه اعتماد صورت می‌گیرد و عامل بسیار موثری در ارتباط بین مشتری و فروشنده است زمانی که اعتماد به وجود بیاید، مشتری به راحتی مشکلات و نیازهای خود را با شما در میان می‌گذارد و بهتر می‌توانید آنها را راهنمایی کنید، به عبارتی مشتریان متوجه می‌شوند که شما علاوه بر چیزایی که مدنظر خودتان است به علائق مشتری نیز اهمیت می‌دهید و به آنها کمک می‌کنید و مشتری این اطمینان را پیدا می‌کند که  شما بهترین راهنمایی و مشاوره را به آنها داده‌اید و صادقانه با آنها برخورد کرده‌اید.

 

مهارت خوب گوش دادن

خوب گوش دادن به حرف‌ها و نیازهایی که مشتری از ما دارد بسیار اهمیت دارد و باید در زمان ارتباط با مشتری، سراپا گوش باشیم تا بتوانیم به صورت کامل متوجه صحبت‌های آنان شویم  و دقیقا همان چیزی که مدنظرشان است را برایشان مهیا کنیم، داشتن تمرکز و هوش کافی در زمانی که با مشتری صحبت می‌کنید بهتر می‎‌تواند ما را به اهدافمان برساند. همچنین نیاز است که در زمان برقراری ارتباط بتوانیم حس مثبت و پر انرژی را به مشتری انتقال دهیم و خود را علاقه‌مند به ارتباط با او نشان دهیم و با استفاده از حرکات سر و همچنین چهره خود، او را مطمئن کنیم که به صحبت‌هایش به خوبی گوش می‌دهیم.

 

مهارت فن بیان

برای داشتن یک ارتباط موفق در هر زمینه‌ای، خصوصا در زمینه فروش و بازاریابی،  داشتن مهارت فن بیان یکی از مزایای بسیار مهم و کاربردی است. صداقت در بیان، بزرگ‌ترین نشانه احترام گذاشتن به مشتری است و با این کار ما فقط به فروش خود فکر نمی‌کنیم بلکه مشتری را برای خود حفظ کرده‌ایم. همچنین باید بتوانیم توضیحات شفاف و جامعی را در مورد محصول و ویژگی‌های آن به مشتری بدهیم و بتوانیم از کلمات و لحن‌های دلنشین در بین صحبت استفاده کنیم و به جای اینکه به صورت خشک و ماشینی با مشتری صحبت کنیم، از تکه کلام‌ها و واژگان مختلف به صورت مودبانه بهره ببریم و حس مثبتی بین خود و مشتری ایجاد کنیم.

 

تماس با مشتری بعد از فروش

بسیاری از  افراد از تماس با مشتری بعد از فروش محصول اجتناب می‌کنند و دلیل اصلی کار آنها این است که نمی‌خواهند با مشکلات احتمالی که ممکن است برای محصول بوجود آمده است روبرو شوند، در صورتیکه این قسمت از کار بسیار فرصت مناسبی برای حفظ کردن مشتری است و شما باید بعد از فروش با مشتری تماس بگیرید و اگر نیاز به راهنمایی داشت آنها را راهنمایی کنید و ارتباط خود را با آنها محکم‌تر کنید.

   

اکتبر 3, 2020

0 پاسخ به "بایدها و نبایدهای ارتباط موفق با مشتری"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی

آدرس: تهران، خیابان حضرت ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم، ساختمان سیمای ساعی، طبقه چهارم، واحد ۱۴

در خبرنامه ما عضو شوید

logo-samandehi
تمامی حقوق این سایت محفوظ می‌باشد. طراحی سایت توسط نیاک وب

منوهای نصب در پنل مدیریت