همه چیزهایی که درباره مذاکره تلفنی باید بدانید!

همه چیزهایی که درباره مذاکره تلفنی باید بدانید

مذاکرات تلفنی با رعایت اصول کاربردی در بیشتر کسب و کارها به صورت فوق‌العاده نتیجه‌بخش بوده است و باعث شده است که به موفقیت دست یابند. البته بعضی از افراد در کسب و کارهای مختلف بر این باورند که مقوله‌ی مذاکره‌ی تلفنی بسیار ساده و معمولی است و نیازی به تخصص و رعایت اصول ندارد که این مهمترین دلیلی است که افراد به نتایج دلخواه خود نمی‌رسند و به موفقیتی که مدنظرشان است نمی‌رسند.

یکی از بازاریابی‌هایی که به صورت مستقیم و کاربردی در بیشتر مشاغل استفاده می‌شود، بازاریابی تلفنی است. بازاریابی تلفنی به این صورت است که شماره تلفن مشتریان مورد نیاز خود را در یک فایل جمع‌آوری می‌کنیم و سپس از روی لیست تهیه‌ی شده با مشتریان خود تماس تلفنی برقرار می‌کنیم و در این ارتباط کالا و خدمات خود را توضیح می‌دهیم و مشتریان خود را جذب می‌کنیم.

نکاتی در مورد فروش تلفنی

مذاکره‌ی تلفنی را باید کسی انجام دهد که اصول آن را رعایت کند و ویژگی‌هایی فردی لازم برای این کار را داشته باشد. از جمله این ویزگی‌ها میتوان به شور و اشتیاق داشتن فروشنده اشاره کرد که این مورد اهمیت زیادی دارد و فروشنده نباید در زمانی که کسل و یا بی‌حوصله است با مشتری ارتباط برقرار کند زیرا ممکن است که مشتری را خسته کند و باعث شود که مشتری تمایلی به شنیدن حرف‌ها نداشته باشد. حس شوخ‌طبعی و انگیزه نیز جز این ویزگی‌ها به شمار می‌رود و نیازی نیست که فروشنده خیلی جدی صحبت کند و لازم است که گاهی ما بین صحبت خود از شوخی ها کوتاهی هم استفاده کند. همچنین در صحبت کردن نباید عجول بود و باید با صبوری مکالمه را ادامه داد و شنونده خوبی باشیم که بتوانیم بحث را کنترل کنیم ودر آخر اینکه شخص مذاکره کننده باید با صداقت در مورد محصولات و خدمات شرکت مور نظر خود صحبت کنید و حتی گاهی اگر محصولی دارای معایبی هم هست را باید بازگو کنید و مشتری را به نحوی راهنمایی کنید که بتواند به راحتی به شما اعتماد کند.

آمادگی قبل از ارتباط تلفنی

همیشه قبل از اینکه شماره‌گیری کنید و تماسی برقرار کنید خود را آماده کنید، در آماده‌کردن خود باید چند نکته را در نظر بگیرید که یکی از آنها این است که برای خود مشخص کنید که از برقراری ارتباط با این مشتری به چه چیزی می‌خواهید برسید و هدفتان  چیست و همچنین سوالاتی را که باید از او بپرسید را برای خود مرور کنید و یا اینکه حتی می‌توانید آن‌ها را بر روی کاغذ یادداشت کنید تا در مواقعی که نیاز داشتید از آنها استفاده کنید و اینکه باید به سوالاتی که امکان دارد مشتری در حین صحبت برایش پیش بیاد و از شما بپرسد جواب‌های منطقی و قابل درک آماده کنید تا به خوبی بتوانید آنها را راضی کنید. بعد از اینکه این کارها را انجام دادید حالا می‌توانید آنها را تمرین کنید، تمرین کنید که با مشتری چطور حرف بزنید و ایرادات خودتان را برطرف کنید و با آمادگی کامل مذاکره‌ی خود را آغاز کنید. در ضمن آراسته بودن و پوشیدن لباس مناسب قبل از شروع مکالمه بسیار تاثیر‌گذار است و هم روی خودتان و هم مشتری اثرات مثبتی را می‌گذارد.

نکات صحبت کردن در مذاکرات  تلفنی

لحن صحبت کردن و تن صدای شما در مکالمات تلفنی و لبخند زدنتان در موقع صحبت کردن با مشتری، احساس خوبی را به او منتقل می کند و به شنونده اطمینان خاطر می دهد. به این صورت که درمذاکره تلفنی نباید با صدای بلند حرف زد زیرا امکان دارد که باعث شود مشتری عصبانی شود و با شما برخورد درستی نکند و او را از دست بدهید. همچنین لحن مودبانه و واضح و شفاف صحبت کردن در جذب مشتری بسیار موثر است. در ارتباطات تلفنی نباید خیلی آرام صحبت کرد که مشتری خسته شود و یا آنقدر سریع صحبت کنید که مشتری متوجه توضیحات شما نشود و در هر صورت باید سرعت صحبت کردن خود را در هنگام مذاکره کنترل کنید.

و در انتها تماس خود را مدیریت کنید و مطمئن شوید که تمامی مواردی که باید گفته می‌شد را بیان کرده‌اید و سپس از مشتری خود تشکر کنید و از زمان و توجهی که برای شما و محصولات شما گذاشته است قدردانی کنید.

شما می‌توانید این مهارت بسیار شیرین و کاربردی را کسب کنید و مذاکره‌های تلفنی اصولی به موفقیت‌های خود دست یابید.

سپتامبر 27, 2020

0 پاسخ به "همه چیزهایی که درباره مذاکره تلفنی باید بدانید!"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی

آدرس: تهران، خیابان حضرت ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم، ساختمان سیمای ساعی، طبقه چهارم، واحد ۱۴

در خبرنامه ما عضو شوید

logo-samandehi
تمامی حقوق این سایت محفوظ می‌باشد. طراحی سایت توسط نیاک وب

منوهای نصب در پنل مدیریت